ضرورتهای فرهنگ سازی برای استفاده از انرژی های تجدید پذیر

نمونه اجرای پنل های خانگی خورشیدی
6

ما در ” بهفرم کفپوش ” پیشتر نیز مقالات گوناگونی از این نشریه فارسی زبانان کانادا منتشر کرده ایم. از جمله ویژگیهای این مقالات, اختصار است که از جمله میتواند موجب آن گردد که مطالب بیشتر دیده شوند ! ؟

استفاده از انرژی های تجدید پذیر, دهها سال است که در ایران هم مورد توجه قرار گرفته, اما بنظر میرسد استقبال از آن فعلا عمدتا به ساختمانها و اماکن دولتی محدود مانده باشد. از جمله عوامل این محدودیت, میتواند قیمت و عدم تبلیغات کافی باشد.

سهم هر یک ما از حفاظت از این کره خاکی چقدر است ! ؟

در سایت ” بهفرم کفپوش ” مجال آن نیست که به مسائل فنی و . . . زیست محیطی این موضوع پرداخته شود. علاقمندان در ” بهفرم کفپوش ” میتوانند در این مورد به مقالات فراوانی مراجعه نمایند که از طریق Google به آسانی در دسترس است. در این مقالات میتوان متوجه این نکته هم گردید که چگونه میشود استفاده از ” انرژی های تجدید پذیر ” را از نظر اقتصادی نیز به صرفه نمود.

مانع مهم دیگر در این راه, مشکلات همراهی و هماهنگی ساکنان مجتمع های مسکونی ( هم بزرگ و متوسط ) است که امروزه بخش بزرگ ساختمانهای مناطق شهرها را تشکیل میدهند. این کار نیز نیاز به فرهنگ سازی دارد.

مقاله روزنامه ” آتش ” را باتفاق میخوانیم. این مقاله با عنوان ” مزایا و هزینه های نصب پنل های خورشیدی ” در شماره 11 سپتامبر 2024 این نشریه بچاپ رسیده است.

تیتر شماره 11 سپتامبر روزنامه ” آتش “

مزایا و هزینه‌های نصب پنل‌های خورشیدی روی سقف خانه‌ها در کانادا

از آنجایی که طی یک دهه اخیر، هزینه پنل‌های خورشیدی در کانادا بسیار کاهش یافته است، به نظر می‌رسد نصب این پنل‌ها روی سقف خانه‌ها، راه‌حل مناسبی برای صرفه‌جویی در مصرف برق و کاهش آلاینده‌های کربنی باشد.   

استفاده از پنل‌های خورشیدی روی سقف مزایای زیست‌محیطی قابل توجهی دارد. 

یک مطالعه‌ جدید نشان می‌دهد این پنل‌ها حتی از مزرعه‌های خورشیدی بزرگ نیز برای اقلیم بهترند، چون برای نصب آنها نیازی به زیرساخت‌های جدید نیست. 

یکی از مهمترین چالش‌های استفاده از پنل‌های خورشیدی، هزینه‌های ابتدایی آن است. نصب پنل‌هایی که به طور میانگین ۷.۵ کیلووات برق تولید می‌کنند و برای یک خانوار متوسط کافی هستند، به طور میانگین در بریتیش‌کلمبیا ۲۲٫۵۰۰ دلار و در انتاریو ۲۵ هزار دلار هزینه‌ دارد. 

شما برای تامین این هزینه می‌توانید از وام بدون بهره‌ Canada Greener Homes استفاده کنید، که حداکثر مبلغ آن ۴۰ هزار دلار است. 

بازپرداخت هزینه‌ یک سیستم ۷.۵ کیلوواتی ۲۵ تا ۲۷ سال زمان می‌برد، که طول عمر رسمی اعلام شده برای پنل‌های خورشیدی است. 

البته، متخصصان می‌گویند مدت زمان کارکرد واقعی آنها بسیار طولانی‌تر است.  

در اکثر استان‌های کانادا، اگر مصرف‌کننده‌ بخواهد همچنان به شبکه‌ برق متصل باشد و به ازای برق تولیدی مازاد خود اعتبار دریافت کند، مقدار برق تولیدی آن خانه باید حداکثر به اندازه‌ مصرف سالانه‌ ساکنان آن باشد.

از آنجا که میانگین مصرف به صورت سالانه محاسبه می‌شود و روزها در تابستان طولانی‌ترند، پنل‌های روی سقف معمولا در این فصل برق بیشتری نسبت به مصرف خانوار تولید می‌کنند و در مقابل در زمستان برق تولیدی آنها کمتر از نیاز خانوار است. 

خانواری که پنل خورشیدی دارد، به ازای برق مازادی که در تابستان به شبکه تحویل می‌دهد، می‌تواند در زمستان از شبکه برق دریافت کند. 

ما در ” بهفرم کفپوش ” بازهم در این باره باهم گفتگو خواهیم کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.