میان ماه من تا ماه گردون !

فروشگاه سمیر
4

سایت ” بهفرم کفپوش ” بنا به اهداف خود در جایگاهی نیست که در آن بتوان به دیگر ابعاد اجتماعی, فرهنگی, انسانی, ملی و . . . سیاسی ” مهاجرت ” پرداخت. والا درباره تناسب و تفاوتهای وظایف فردی, خانوادگی و ملی هر شخص در راه خوشبختی خود, خانواده و میهن فراوان میتوان گفت و نوشت.

سخن از دستاورد یک افغانستانی در کاناداست که علاوه بر همت و پشتکار شخصی, بواسطه فرصت های عالی که این کشور برای امثال او فراهم می اورد, موفق شده بعد کمی بیش از 20 سال به جایگاهی برسد که علاوه بر تامین خود, زیر بال و پر بیش از 40 خانواده را نیز بگیرد.

وقتی سرنوشت مثل ” سمیر” را در کشور خود یا دیگر کشورهای مقصد نظیر پاکستان و . . . ایران مقایسه کنیم, آنگاه در می یابیم که ” فرصت های رشد ” در این کشورها را بهیچوجه نمیتوان باهم مقایسه کرد ! ؟

میرویس که کارش در کانادا را سال 2001 با کارگری در صنعت حمل و نقل شروع کرد, امروز چهارمین شعبه فروشگاه خود در همیلتون را راه اندازی کرده است !
امروزه شعبه های samir , بیش از 46 کارمند دارند.

این مقدمه ” بهفرم کفپوش ” تنها بدان جهت آمد تا بینندگان گرامی سایت ” بهفرم کفپوش ” را دعوت کنیم تا باتفاق یادداشت طبق معمول فشرده و خواندنی دیگری از ” آتش ” چاپ تورنتو را باهم مطالعه نمائیم. ما در ” بهفرم کفپوش ” پیشتر نیز بارها از این نشریه فارسی زبان ایرانیان ساکن کانادا مطالبی نقل کرده ایم.

” آتش ” برای این مقاله که در 11 آوریل 2024 بچاپ رسیده, عنوان جالبی هم انتخاب کرده است : ” مهاجر افغان که روزی کارگری می‌کرد، حالا شعبه چهارم مغازه خود را در همیلتون باز کرده است !

می گویند ” مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد ! ” . اما نیز گفته اند ” میان ماه من تا ماه گردون /  تفاوت از زمین تا آسمان است ! “
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.